Site İçi Görsellerden Hit Kazanılması

Seo`da hit`e neden ihtiyaç duyarız?

Günümüz en büyük arama motorlarından Google`ın SEO ( Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu ) açısından önemini bir çok kez dile getirdik.
Bu konuda bir çok çalışma, bir çok teori ortaya sunulmaktadır. Bunların ne kadar faydalı olduğunu üzerlerinde uğraşarak anlamaktan başka çaremiz yok.

Geçen yıl ( 2010 ) içerisinde google 500 tane algoritma denediğini açıklamıştı, bizde kaba hesapla – öyle olmasada – her 17,5 saatte bir yeni algoritma tarafından Web Sayfalarımızın analiz edildiğini/sıralandığını ileri sürebiliriz.
Nitekim Google en iyi algoritmayla hizmet vermeye çalışırken, Bizde google ile ne kadar barışık olursak ziyaretçilerimizin artacağını biliyoruz.
( Amaçlar gelirleri arttırmakta olsa ziyaretçilerin gelirde payı olduğunu kabul ediyoruz. )

Görsel içerikler arama motorlarınca dikkate alınıyor mu ?

Ziyaretçiler tarafından tutulmaya her zaman ihtiyaç duyan Web siteleri sürekli yeni ziyaretçi sirkülasyonu için arama motorlarına uyum sağlamaya çalışır.

Google arama motorunun bugüne kadar sunduğu Görsel Arama seçenekleri kullanıcı ihtiyacına her daim yanıt verdi, fakat web master / Site yöneticilerinin beklentilerini karşılamıyordu. 2011 Haziran ayının başlarına kadar yıllarca Sitelerin içeriklerini tarıyor, elde ettikleri görselleri önizlemeleriyle, Sayfa bilgilerini kaydediyor kullanıcıya önizlemelerini ardından, İnceleme istekleri oluncada resmin tam boyut yada sayfayı açma imkanı sunuyordu.Lakin kullanıcılar resimlere ulaştıktan ( işlerini hallettikten ) site içeriğini görmeden hızlıca işlemi tamamlıyordu.

Yeni sistem, Kullanıcılar için pek bir değişkenlik getirmesede site yöneticilerini artık içeriklerini görsel konularda da zengin tutmaya zorluyor. Görsel arama sonuçlarından gelen kullanıcıya hem resmi, hem de resmin barındırıldığı sayfa ile birlikte kullanıcıya sunma imkanı tanıyor ve site yöneticileri için yeni gelir kapısı oluşturuyor.

Site içi görsellere teknik olarak neler yapılabilir ?

Sitemizin görseller noktasında arama motorlarında da var olabilmesini sağlamak, yeni ziyaretçilere açık kapı bırakmak için yapılabilecekler ;

1 – İçerik var olan sayfaları Görsellerle zenginleştirmek öncelik olmalıdır.

Doğru kullanıcıyı hedefliyorsanız, Elma resimleri ile donatılmış sayfada araba satışı yapmak mantıklı değildir.

Örnek : İçerik Adı ~ | ~ Görsel
Araba satışını | Elma > Yanlıştır.
Elmaların Faydaları | Elma > Doğru.

2 – Görsellerin barındırılması kendi sistemimiz üzerinde olmalıdır.

Görselleri kullanarak arama motorlarınca sitemizi öne çıkarmayı hedefliyorsak, öncelikli olarak kendi sisteminiz üzerinde görselleri barındırmalıyız, kaynağı yabancı olan veri sayfanızın göz ardı edilmesine ve arama motorlarına yabancı kaynağa referans sağlamasına neden olur.

Örnek : İndexlenen İçerik ~ | ~ Görsel Kaynağı
Araba satışı, araba.kom | galeridekiler.kom/araba.Jpg > Yanlıştır.
Elmaların Faydaları, elmalar.kom | elmalar.kom/Elma.Jpg > Doğru.

3 – Görseller ile içerik arasında uyumu arama motorlarınca tanınması gerekir.

Görselinizin adı birinci madde üzerinde de belirtildiği gibi referans niteliğindedir. İçeriğinizle görsel adı ilişkilendirmek, içeriğinizin ve görselinizin kullanıcıya tanıtılması sizin artılarınız olacaktır.

Örnek : İçerik Görsel İlişki Sayfası

 

Mustafa YALÇIN
Cyber-Warrior.Org

 


Google ile gelen arama sonuçları:

  • görseller mustafa yalçın
  • mustafa yalçın görsel

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir